sábado, 6 de diciembre de 2008

La universitat de Ryukoku!

Després de tan de temps, per fi actualitzo el blog! XD I toca explicar una mica com és la universitat on m’ha tocat estudiar.





Es diu Ryukoku University, que traduït seria la universitat de la Vall del drac, i és una universitat budista. Té tres campus repartits per Kyoto: el campus de Fukakusa (on vaig jo), el de Seta i el de Omiya.
Al campus de Fukakusa s’hi fan classes de religió budista (hi ha una mena d’”església” on hi fan missa) i sobretot de dret i administració; al de Seta hi ha humanitats, i al d’Omiya diria que econòmiques. De moment només he anat a veure el de Seta, un dia que vam anar a fer una tarda de cal•ligrafia. La veritat és que em va recordar molt a la UAB , perquè està a les afores de Kyoto i està ben envoltat d’arbres i muntanyes. Era molt maco ^o^

El primer dia que hi vaig entrar a la universitat vaig pensar: coi, que n’està de net tot això. Tampoc és que Catalunya siguem uns guarros xD però no sé perquè aquí a Japó tot dona la sensació que està molt net, sobretot els carrers.
Doncs bé, el primer dia de universitat ens van fer una cerimònia d’inauguració a l’”església” budista. És molt gran i al•lucinant. Tot, tot és de fusta i les parets estan decorades amb manuscrits o dibuixos de floretes. També hi ha el típic altar budista. Fins i tot hi tenen un cor, que ens va cantar dues cançons, ben rares i que ningú va pas saber què deien, però era ben curiós.
A més a més també ens van donar un rosari budista i un bolígraf de la universitat. Sí és que són cucos els japos ^.^

Ah, el primer dia també ens van fer fer un examen de japonès per saber quin nivell teníem. A mi em van posar al grup 3, que ja m’ho esperava :P En total hi ha 6 grups, però els del grup 5 i el 6 són gent que en saben moltissim i el que fan és anar a classes de la universitat impartides en japonès, com classes de dret o del que vulguin.
Nosaltres fem classe de japonès de dilluns a divendres al matí, de 9 a 12:15, i altres classes de 13:15 a 14:45 com lectura, cultura, parla, etc. Cada dia tenim un professor diferent. Ens van dir que era perquè així podríem experimentar diferents maneres d’ensenyar i parlar. Pos vale xD

A la meva classe som uns 12 alumnes, la majoria xinos, a més d’una noia russa, un noi de Holanda, un francès, un iranià i un noi i una noia tailandesos. La veritat és que són tots molt simpàtics i hi ha molt bon rollo, ens ho passem molt bé. A més, els professors tenen molta xarrera i a vegades ens passem mitja classe parlant de coses de Japó o de tonteries xD
-----------------------------------------

I ara us poso unes fotos del festival cultural que van fer a Fukakusa a principis de Novembre. Tot estava ple de paradetes de menjar que venien els diferents clubs de la universitat i a més a més també hi havia algunes activitats com cerimònia del tè, xerrades i la més gran era un concert que es va fer al mig de la plaça de la universitat i que cada any hi conviden un cantant famoset. No sé qui hi va anar, em van dir el nom però tampoc el coneixia xD No estic gaire posada amb els cantants japos :P
Amb l’Alba hi vam anar un dia només, però durava 3 dies. Aquell dia vam confirmar lo frikis que poden arribar a ser els japos. Em feia pena que aquest any no hagués pogut anar al saló del manga, però aquell festival ja valia pel saló i més xDD La gent dels clubs es disfressava d’animals, de bruixes, de frankfurts gegants (!) i de tot i més per atreure la clientela... era ben bé com un saló a lo bestia xDD Jo em vaig menjar un plat de fideus fregits (yakisoba) i un dorayaki amb gelat! ^O ^
A més a més vaig descobrir que a la uni hi ha un club de manga perquè van fer com una exposició de dibuixos! Algun dia hi he d’anar a treure el cap ^o^






Ja s’acosten les vacances de nadal, d’aquí dos o tres setmanes, i fins al gener ^.^ A veure si nevaaaa !

4 comentarios:

Tama dijo...

UOOO!!! >< k maco tot plegat ^^ (marxo corrent)

Anna dijo...

Uooooooooo!! Per fi una actualització!!!

Es veu molt mona la vostra uni!! :O

Ja m'hi acostaré algun dia l'any que ve :P

I per cert, només per curiositat. L'Alba a quin grup de japo va? Pel que dius no aneu juntes no? Va al 4, ella?

Apali que vagi molt bé!!

Cristina dijo...

shiii, l'Alba va al 4 ^^ És una pro ella xD

Irvin dijo...

Per fi dòna senyasl de vida això!

Nya, a vere si tens més sort que aquí i neva... no, vull que nevi aquí >3< Wenu, es igual.

Has rebut la carta?